دانلود طرح جابر درمورد زمین لرزه

دانلود طرح جابر درمورد زمین لرزه

0 1.6k
دانلود طرح جابر درمورد زمین لرزه

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع زمین لرزه را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر زمین لرزه است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر زمین لرزه را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع زمین لرزه در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرزمین لرزه

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

تحقیق زمینه ای:

عواملی که باعث تغییر کوه ها می شود:

زمین لرزه :جابجایی و یا فروریختگی نقطه‌ای از قشر جامد زمین بخصوص در مناطق سست پوسته جامد زمین باعث ارتعاش‌هایی در سطح زمین می‌شود که حرکت حاصل از این ارتعاشان باعث بوجود آمدن زمین‌لرزه می‌شود. زمین‌لرزه‌ها را می‌توان از فاصله چندین هزار کیلومتری بوسیله لرزه نگارهای دقیق ثبت کرد.

عوامل پیدایش زلزله :

 از عواملی که باعث پیدایش زمین لرزه می‌شوند می‌توان عوامل ساختمانی و یا تکتونیکی بخصوص ایجاد گسل‌ها ، فوران‌های آتشفشانی و یا بطور مصنوعی انفجار بمب‌های اتمی را نام برد.

علت بروز زلزله :

افزایش بیش از حد فشار داخل سنگ گسستگی ایجاد شود می‌باشد. بدین ترتیب که انرژی مدت‌ها در سنگ ذخیره شده است و در اثر گسستگی بطور ناگهانی آزاد شده و سبب ایجاد امواج زلزله می‌گردد.

چین :

چین عبارت از پیچ و خم‌های موجی شکل که در اثر فشارهای جانبی در سنگ‌های پوسته جامد زمین بوجود می‌آید. نیروهایی که باعث تشکیل یک چین می‌شود در مدت زمان بسیار طولانی به سنگ هاوارد می‌آیند و به همین خاطر باعث تغییر شکل سنگ‌ها به صورت پلاستیکی می‌شوند و از گسیخته شدن سنگ‌ها جلوگیری می‌کنند.چین‌ها انواع مختلفی دارند که بر حسب شکل می‌توان آنها را به سه دسته تاقدیس ، ناودیس و چین‌های خوابیده تقسیم‌بندی کرد. البته چین‌ها را می‌توان بر مبناهای دیگری نیز تقسیم‌بندی کرد مثل طبقه‌بندی هندسی و ... .

 

گسل :

اگر نیروهای وارد بر طبقات به نحوی وارد شوند که منجر به شکستگی و جابه‌جایی توده سنگ‌ها شود باعث بوجود آمدن گسل‌ها می‌شود. در نتیجه گسل عبارت است از شگستگی‌هایی که در آن طبقات دو طرف شکاف نسبت به هم کم و بیش تغییر مکان داشته باشند. این تغییر مکان ممکن است قائم ، مایل و یا افقی باشد. اگر شیب گسل با شیب طبقات در یک جهت باشد. گسل را همگرا و اگر شیب گسل با شیب طبقات در دو جهت مختلف باشد گسل واگرا می‌باشد.بر اساس نوع حرکت سنگ‌های کمربالا و کمرپایین گسل ، گسل‌ها را به گسل‌های نرمال ، معکوس ، رانده یا تر است. -روراند- یا -اورتراست-  ، افقی، -هورست-  و گرابن- تقسیم‌بندی می‌کنند.

ناپیوستگی :

اگر در سطح طبقات چین‌خورده یا فرسایش یافته رسوبات جدیدی گذاشته شود. سطح فرسایشی یا سطحی که رسوبات جدیدتر را از رسوبات قدیمی جدا می‌کند. سطح ناپیوستگی و این انفصال و جداشدگی در رسوبگذاری را که در اثر تغییر در وضع ناحیه بوجود آمده است را ناپیوستگی می‌نامند. طول زمانی که رسوبگذاری انجام نگرفته است متفاوت بوده و در بعضی موارد ممکن است خیلی طولانی بوده و شامل یک یا چند دوره زمین شناسی

10,000 تومان