دانلود طرح جابر درمورد گیاهان حساسیت زا

دانلود طرح جابر درمورد گیاهان حساسیت زا

0 2.2k
دانلود طرح جابر درمورد گیاهان حساسیت زا

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع گیاهان حساسیت زا را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر گیاهان حساسیت زا است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر گیاهان حساسیت زا را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع گیاهان حساسیت زا در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرگیاهان حساسیت زا

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

عنوان پروژه :گیاهان حساسیت زا

نوع پروژه.نمایش علمی: تحقیق

دانش آموزان :

معلم راهنما:........مدیر:.........

استان :.........  شهرستان: .........  دبستان:........

 

 

تحقیق زمینه ای

آلرژی و حساسیت ،نوعی واکنش ایمنی شایع و مزمن است که در میان تمام قشرهای جامعه شیوع دارد. امروزه،آلرژی بخش مهمی از هزینه های درمانی و از کار افتادگی را به خود اختصاص داده است. به همین جهت، پیامدهای اقتصادی،اجتماعی و روانی آن قابل توجه است.رینیت آلرژیک،حساسیت های چشمی،آلرژی های تنفسی مانند آسم و علایم پوستی نظیر کهیر و اگزما،نشانه هایی از حساسیت های آلرژیک هستند.

شایع ترین آلرژن ها را گیاهان و گرده ها تشکیل می دهند که به طور وسیع و گسترده در سراسر جهان پراکندگی و انتشار دارند.عامل ایجاد حساسیت به وسیله گرده ها،ترکیبات پروتئینی موجود در دیواره آنهاست.گیاهان و میوه ها نیز می توانند به دلیل داشتن ترکیباتی نظیر هیستامین ها،در برخی از افراد با شدت های متفاوت حساسیت ایجاد کنند.

 

 

انواع حساسیت:

حساسیت فصلی: علائمش در بهار، تابستان یا پاییز اتفاق می‌افتد و معمولا به‌دلیل گرده گیاهان یا هاگ کپک‌هاست.

حساسیت همیشگی: علائمش در تمام طول سال اتفاق می‌افتد و ممکن است به‌علت ریزگردها، شورۀ حیوانات خانگی، کپک و سوسک‌ها باشد.در طول بهار، درختان و علف‌ها گرده‌های ریزی را برای تولیدمثل تولید می‌کنند.بعضی گیاهان با استفاده از حشرات و بعضی توسط باد گرده‌افشانی می‌کنند.گرده‌هایی که با باد پراکنده می‌شوند عامل اصلی حساسیت فصلی در افراد مبتلا به حساسیت فصلی هستند.حساسیت در فصل بهار، که به آن تب یونجه یا رینیت آلرژیک هم می‌گویند، می‌تواند شما را بیمار کند.بهتر است قبل از اینکه دنبال گل‌ها و چمن مصنوعی باشید، با شناخت بهتر این موضوع و استفاده از روش‌هایی ساده حساسیت فصلی را کنترل کنید.

لیست تاثیرگذارترین گلهای حساسیت زا:

گیاه آستر یا گل ستاره‌ای، گل نفس کودک،گل کوکب ،گل مارگریت ،گیاه ژربرا ،گیاه بابونه ،گل داوودی ،گیاه آمبروسیا یا پیر بهار ،آفتابگردان ،تاج خروس .

گیاه آستر یا گل ستاره‌ای :بیشتر گیاهان حساسیت زا به خانواده آسترها (کاسنیان) تعلق دارند. این گل‌های محبوب را در ماه‌های گرم سال همه جا دیده می‌شوند و خیلی‌ از افراد آنها را به‌عنوان گیاهان تراریومی در خانه نگهداری می‌کنند. بیشتر آسترها گرده افشانی بوسیله باد انجام نمی‌دهند اما باز هم بسیاری از افراد به آنها حساسیت نشان می‌دهند. هر چند که تب یونجه در بهار شایع و شدیدتر است اما شکوفه‌های آخر فصل استرها می‌توانند واکنش‌های آلرژیک شدیدی ایجاد کنند.

گل نفس کودک :گل نفس کودک از گل‌های محبوبی است که همیشه در گل فروشی‌ها به‌طور چشمگیری خودنمایی می‌کند و بسیار پر طرفدار است. حواستان باشد که این گل‌های کوچک مناسب افراد حساس نیستند و گرده‌های زیادی را در هوا پخش می‌کنند. به‌نظر می‌سد که نوع دو گله آن گرده کمتری نسبت به نوع معمولی تک گل آن پراکنده می‌کند و گلبرگ‌های فشرده آن باعث کمتر پخش شدن گرده در هوا می‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر