دانلود طرح جابر درمورد نفت و فرآورده های نفتی

دانلود طرح جابر درمورد نفت و فرآورده های نفتی

0 2.2k
دانلود طرح جابر درمورد نفت و فرآورده های نفتی

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع نفت و فرآورده های نفتی را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر نفت و فرآورده های نفتی است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر نفت و فرآورده های نفتی را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع نفت و فرآورده های نفتی در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرنفت و فرآورده های نفتی

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

عنوان پروژه : نفت و فرآورده های نفتی

پروژه نمایش تحقیق زمینه ای

دانش آموز:                              پایه:

استان :            شهرستان:                 مدرسه : 

مدیر مدرسه : جناب                   سال :

 معلم راهنما : سرکارخانم             معلم : سرکارخانم

 

تحقیق زمینه ای :

در این طرح قصد داریم در مورد نفت و فرآورده های نفتی صحبت کنیم، نفت خام مایعی غلیظ و افروختنی به‌رنگ سبز تیره یا سیاه است که در لایه‌های بالایی بخش‌هایی از پوسته کره زمین یافت می‌شود. نفت برای ما روشنایی و گرما بوجود میی آورد و برای اتومبیل ها، تراکتورها، هواپیماها و کشتی ها تولید نیرو می کند. بدون نفت تقریبا همه ی ماشین ها از کار می افتند. از نفت خام، بنزین، پارافین، روغن های سوخت و روغن های نرم کننده، گریس، موم، قیر وآسفالت وسوخت (کوره،جت،هواپیما) و در صنایع مختلف مثل صنایع پتروشیمی به ویژه سنتز پلاستیک ، کودها ، حلال ها ، چسب ها و سموم دفع آفات،کشاورزی وبسیاری از فرآورده های دیگر به دست می آید. نفت خام پس از استخراج به واحد بهره برداری و ارزیابی انتقال داده می شود در واحد ارزیابی تقطیر نفت خام و بدست آوردن فرآورده های سبک تا سنگین انجام می شود.در ادامه طرح می خواهیم به شرح برخی از فرآورده های نفتی بپردازیم.

 

بنزین:بنزین مهمترین فرآورده‌ه نفت خام می باشد بارونق صنعت اتومبیل سازی نیاز به این فرآورده افزایش یافت ، امروزه 50 درصد نفت به بنزین تبدیل می شود و در امر حمل و نقل استفاده می شود.

گاز:گاز گاهی بطور طبیعی همراه نفت خام در میدان های نفتی از زمین بیرون می‌ آید و یا بر اثر پالایش و تجزیه نفت خام حاصل می‌ شود.

نفت سفید: نفت سفید مایعی بی‌رنگ و کمی سنگین‌تر از بنزین است. نفت سفید در ابتدا بعنوان روغن چراغ بکار می‌رفت و هنوز هم در مواردی برای تولید روشنائی بکار می‌رود. امروزه بیشتر بعنوان منبع تولید نیرو و در برخی توربین‌های هواپیما و موتور تراکتورهای مخصوص بکار می‌رود.

روغنهای روان: روغن انواع مختلف دارد برخی غلیظ است و بعضی رقیق، برخی بی‌رنگ است و بعضی رنگین و هر کدام در وسایل خاصی به‌کار می‌رود مثل روغن دنده، روغن یاتاقان، روغن وسایل برقی، روغن ماشین‌آلات بافندگی و موتورهای بخار و غیره. روغن در کارهای ساختمانی، قالب‌گیری و پزشکی و امور دیگر هم استفاده می شود.

 

 سوخت‌هاي جت: بهترين سوخت موتورهاي جت فرآورده‌هاي نفت سفيد هستند، زيرا اين فرآورده‌ها فراريت كمي دارند. بنابراين در سيستم سوخت‌رساني خفگي پيش نخواهد آمد و نيز تهيه و تصفيه آنها با ويژگي‌هاي دلخواه بسيار آسان است.

سوخت هاي كوره: نفت كوره بنا به مصرف‌هاي گوناگوني كه دارد، با ويژگي‌هايي متفاوت ساخته مي‌شود. گرچه نفت كوره يك فرآورده بازيافتي و شاخه‌اي است و از آنجا كه يكي از مهمترين سوخت‌هاي نيروزا است، پالايشگاه‌ها مي‌كوشند تا نوع بهتري از آن بسازند.

قیر:قیر ماده ای است سیاه رنگ است که در حین پالایش از نفت خام بدست می آید. این ماده بطور طبیعی نیز در مناطق نفت خیز از شکاف های زمین بیرون می زند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر