دانلود پاور پوینت ذرت

دانلود پاور پوینت ذرت

0 86
دانلود پاور پوینت ذرت
 دانلود پاور پوینت ذرت در خدمت شما عزیزان هستیم .

فرمت فایل پاورپوینت وقابل ویرایش با قیمت مناسب در خدمت شما عزیزان قرار دادیم.
جهت دانلود فایل موارد زیرا بخوانید .

نام فایل : ذرت
فرمت فایل :powerpointوقابل ویرایش
تعداد اسلاید :43
قسمتی ازفایل :

ذرت با نام انگليسي (corn) و اسم علمي zea mays از خانواده غلات (poaceae) و يكي از چهار غله عمده جهان بوده و بعد از گندم و برنج توليد آن در دنيا مقام سوم را داراست .

ذرت گياه مناطق گرمسيري است اما در مناطق نيمه گرمسيري و معتدل عملكرد خوبي خواهد داشت. كشورهاي عمده كشت و توليد آن در جهان آمريكا، آرژانتين، برزيل، كلمبيا، مكزيك، روماني و فرانسه و مناطق عمده توليد آن در ايران استانهاي فارس، خوزستان، گلستان، مازندران، آذربايجان شرقي و ... مي باشند.

براي كشت و دستيابي به عملكرد مطلوب آن بايد نيازهاي اكولوژيكي، مراحل مختلف رشدي و عمليات به زراعي موثر در توليد آن را بشناسيم.ذرت  تقریبا از 5000 سال پیش در مکزیک و گواتمالا کشت می‌شده است و بومی آمريكاي مركزي و جنوبي است. بذر آن از آمريكا به اسپانيا و بعد به پرتقال و ديگر كشورهاي اروپايي و از آنجا به قاره آفريقا و تعدادي از كشورهاي آسيايي (هند و چين) برده شده است

تاریخچه دقیق ورود این گیاه به ایران نیز دقیقا ً مشخص نمی باشد ،برخی معتقدند که ذرت توسط پرتغالی ها از جنوب ایران وارد شده است و برخی دیگر نیز زمان ورود ذرت را به دوران شاه اسماعیل صفوی نسبت می دهند.

در سالهاي اخير با توجه به نقش مهم اين گياه در تامين غذاي انسان و دام و طيور به عنوان يكي از زراعتهاي اساسي  سطح زير كشت آن افزايش يافته است.

ذرت گياهي است تك لپه ساقه آن بلند كه در انتها به گل آذين نر ختم مي شود، تك پايه ولي گلهاي نر و ماده جدا از هم هستند (monocious)، ريشه آن افشان و داراي سه نوع ريشه شامل ريشه اصلي، ريشه تاجي(كرنال) و ريشه هوايي هستند. ريشه هوايي در بالاي سطح تشكيل مي شود و نقش آن براي استحكام و نگهداري گياه است. گل ماده(بلال) از شاخه هاي فرعي تمايز يافته بوجود مي آيند. اين شاخه ها ميان گره هاي كوتاهي دارند كه از اين گره ها برگهاي تغيير شكل يافته اي بوجود مي آيند(پوشش بلال يا اسپات) كه همديگر و بلال را مي پوشانند. زمان تشكيل بلال و ظهور ريشكها مرحله ورود به فاز زايشي گياه است، ريشكها(كاكول ذرت) هريك از يك تخمدان منشاء گرفته اند كه دانه گرده پس از قرار گرفتن روي آنها جوانه زده و با رسيدن به تخمدان باعث باروري آن مي گردند. گل آذين نر در انتهاي ساقه قرار دارد و دانه گرده را توليد مي كند.

ذرت بر خلاف گندم و جو احتیاج به گرما و حرارت زیاد خورشید دارد. مناطقی که تابستان گرم و تابش نور خورشید کافی و پاییز خشک دارند بهترین عملکرد را از نقطه نظر تولید دانه دارند. در صورتیکه حداقل درجه حرارت زمین به 6-10 درجه سانتیگراد برسد ذرت جوانه می زند و بهترین رشد را در حرارت هوای طبیعی 20-30 درجه دارد . ذرت بعد از سبز شدن تحمل درجه حرارت حدود صفر را ندارد و از آن صدمه شدید می بیند . بعضی از واریته ها ذرت مثل ذرت دندان اسبی در عرض مدت 90 روز محصول تولید می کنند ولی اصولا ً طول دوره رشد و نمو برای تولید محصول 110 الی 130 روز می باشد. ذرت در طول مدت رشد و نمو احتیاج به رطوبت کافی دارد اما در زمان ظهور ريشك بلال و همچنين ظهور گل آذين نر به كمبود آب بسيار حساس است. میزان بارندگی 600 تا 700 میلیمتر با پراکندگی مناسب زمانی ، برای رشد و نمو ذرت کافی می باشد. تولید یک کیلوگرم ماده خشک ذرت به حدود 315-415 لیتر آب احتیاج دارد .
 ذرت در عرض های جغرافیایی مختلف به جز در مناطقی که زیاد سرد بوده و یا دوره ی رشد و نمو در آن ها کوتاه است به عمل می یاید.

 


10,000 تومان