دانلود پاور پوینت استاندارد حسابداری شماره 9حسابداری پیمانهای بلند مدت

دانلود پاور پوینت استاندارد حسابداری شماره 9حسابداری پیمانهای بلند مدت

0 142
دانلود پاور پوینت استاندارد حسابداری شماره 9حسابداری پیمانهای  بلند مدت
 دانلود پاور پوینت استاندارد حسابداری شماره 9حسابداری پیمانهای
 بلند مدت
 در خدمت شما عزیزان هستیم .

فرمت فایل پاورپوینت وقابل ویرایش با قیمت مناسب در خدمت شما عزیزان قرار دادیم.
جهت دانلود فایل موارد زیرا بخوانید .

نام فایل :  استاندارد حسابداری شماره 9حسابداری پیمانهای بلند مدت 
فرمت فایل :powerpointوقابل ویرایش
تعداد اسلاید :83
قسمتی ازفایل :
—کارفرما : شخصیت حقیقی یا حقوقی است که کار یا پیمان برای او اجرا می شود(صاحبکار می باشد)
—پیمانکار: شخصیت حقیقی یا حقوقی است که اجرای پیمان را بر عهده دارد
—قرارداد پیمانکاری : توافقنامه مبادله شده بین پیمانکار و کارفرما بوده که دارای 2 بخش اصلی است :
.1شرایط عومی پیمان : در این بخش مواردی همچون نام و مشخصات طرفین،مبلغ پیمان،محل اجرای پیمان،مدت اجرای پیمان و ... درج می گردد.
.2شرایط اختصاصی پیمان : در این بخش اطلاعات مختص به هر پیمان که با پیمانهای دیگر متفاوت است درج می گردد .

الف - مطالعات شناسایی طرح

ب- تهیه طرح مقدماتی

مطالعات این مرحله شامل تحقیقات و بررسی های مربوط به تعیین هدف طرح، شناخت اجزای تشکیل دهنده ، داده ها و ستاندها همچنین امکانات فنی و اجرایی طرح با توجه به نوع مصالح ساختمانی ، ماشین آلات و تجهیزات ، نیروی انسانی ، سایر امکانات و محدودیت ها و بالاخره حجم سرمایه گذاری (ریالی و ارزی) ، طول مدت اجرای طرح ، تشخیص و بررسی اجمالی گزینه های احتمالی و توجیه فنی ، اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی(امکان سنجی اولیه)طرح است.
حاصل این مطالعات به شکل گزارشی تدوین می شود که مبنای تصمیم گیری در مورد پذیرش طرح (توصیه به سرمایه گذاری )یا رد طرح(توصیه به خودداری از سرمایه گذاری)قرار می گیرد.


پس از اتمام و تصویب گزارش شناخت طرح،اقدامات مربوط به تهیه طرح مقدماتی بوسیله کارفرما آغاز می شود. مطالعات این مرحله شامل تحقیقات ، بررسیها و آزمایش های لازم به منظور طراحی و تهیه نقشه های مقدماتی و مشخصات کلی طرح و انجام مطالعات برای گزینه یابی، انتخاب مناسب ترین گزینه و توجیه پذیری آن است .فعالیت های مربوط به تهیه طرح مقدماتی را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:
-بررسی گزینه های مختلف برای اجرای طرح و تعیین نکات مثبت و منفی هر گزینه .
-تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از به کار گیری هر گزینه .
-مقایسه گزینه ها و انتخاب مناسبترین گزینه .
-توجیه فنی، اقتصادی،اجتماعی و زیست محیطی گزینه انتخابی.
مطالعات این مرحله باید به اندازه ای جامع باشد که بتوان بر پایه آن ابعاد و حجم کار و مخارج اجرای طرح و هزینه بهره برداری را برای تصمیم گیری منطقی و توجیه فنی،اقتصادی و اجتماعی (امکان سنجی نهایی)برآورد کرد.

الف - تهیه نقشه های تفصیلی

ب- تهیه اسناد و مدارک مناقصه

طراحی تفصیلی و اجرایی طرح شامل بررسی ها،تحقیقات کاوشهای سطحی و زیر سطحی،نقشه برداری ها ،طراحی دقیق و آزمایش های لازم به منظور تعیین مشخصات فنی طرح ، مقادیر دقیق کار ، برنامه زمانی اجرای کار ، منابع تهیه مصالح و تهیه نقشه های تفصیلی و اسناد و مشخصات اجرایی طرح برای گزینه انتخابی است که در مرحله طرح مقدماتی پیشنهاد و توجیه شده است.

اسناد مناقصه دارای شرایط عمومی و خصوصی پیمان،مشخصات فنی عمومی و خصوصی ، مقادیر کار و برآورد هزینه ی اجرای طرح بر اساس آخرین فهرست بها ، استعلام و یا به وسیله مشاور از روی نقشه های کلی و تفصیلی است.
اسناد و مدارک مناقصه باید به شکلی تنظیم و فراهم شود که پیمانکار در صورت تمایل به شرکت در مناقصه ، بدون هیچ گونه ابهامی بتواند بر اساس آنها ،مبلغ پیشنهادی خود را برای اجرای طرح به سادگی و دقت محاسبه کند.
شروع اقدامات مربوط به اجرای طرح موکول به اتمام مطالعات تفصیلی و پذیرش طرح و اطمینان یافتن از وجود اعتبار مورد نیاز تا اتمام و تکمیل کار و نیز تامین سایر منابع از قبیل زمین ، پروانه ساختمان و آب و برق است .



10,000 تومان