طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: حل مسئله(الگوسازی)

در صفحه مربوطه کتاب، دانش آموز به کمک فعالیت‌های معلم هدایت می‌شود همه حالت‌های ممکن در یک مسئله را بنویسد، در ابتدا پراکنده می‌نویسد و یا جا می‌اندازد مثلاً وقتی از او خواسته می‌شود رقم‌های 3 و 4 برای یکان و 5 و 7 برای دهگان را بنویسد شاید با پراکند...

0 1.8k
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: حل مسئله(الگوسازی)
در صفحه مربوطه کتاب، دانش آموز به کمک فعالیت‌های معلم هدایت می‌شود همه حالت‌های ممکن در یک مسئله را بنویسد، در ابتدا پراکنده می‌نویسد و یا جا می‌اندازد مثلاً وقتی از او خواسته می‌شود رقم‌های 3 و 4 برای یکان و 5 و 7 برای دهگان را بنویسد شاید با پراکنده نویسی به همه جواب‌ها نرسد.

اما وقتی معلم از او می‌خواهد با رسم جدول ارزش مکانی و یا با کشیدن خطی و فلش و چارتی این کار را انجام دهد هم حل برای او ساده تر می‌شود و هم همه حالت‌ها را می‌نویسد و این بار چیزی از ذهنش جا نمی‌افتد و با یک نظم بیش تری راحت تر و سریع تر به جواب مسئله می‌رسد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 4 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ حل مسئله با تفکر نظام دار، حل مسئله با جداول ارزش مکانی
✅ الگویابی عددی، آموزش دقیقه در ساعت
✅ آماده سازی برای ربع و حرکت عقربه بزرگ در ساعت آماده سازی برای کسر با بُرش
✅ جمع‌های ترکیبی، تقریب زدن روی ساعت

5,000 تومان