دانلود اقدام پژوهی وابستگی

دانلود اقدام پژوهی وابستگی

0 1.8k
دانلود اقدام پژوهی وابستگی
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وابستگی بیش از حد زهرا دانش اموز کلاس اول را به مادرش کاهش دهم

فرهنگی گرامی با ما همراه باشید جهت دانلود اقدام پژوهی (مدیران ومعاونات مدارس )فرمت فایل word وقابل ویرایش درتعداد31 صفحه درمورد  چگونه توانستم وابستگی بیش از حد زهرا دانش اموز کلاس اول را به مادرش کاهش دهمکه این فایل یکی  از کاملترین فایل های اقدام پژوهی ویژه متوسطه اول از وبسایت بانک فارسی معلمان (درسی فایل ) می باشد 

نام فایل :  چگونه توانستم وابستگی بیش از حد زهرا دانش اموز کلاس اول را به مادرش کاهش دهم

فرمت فایل wordوقابل ویرایش 
تعداد صفحات 31
شرح از قسمتی از مجموع :

چكيده :

با فرا رسیدن سال نو تحصیلی ،نگرانی های خانواده هایی که دانش آموزان کلاس اولی دارند  شروع می شود . یکی از این نگرانی ها ترس از مدرسه می باشد . البته در این دوره با وجود کلاس های زیادی که کودکان قبل  از شروع مدرسه می روند تقریبا مشکلی ندارند ، اما باز هم بسیاری از آنها در روز های آغازین با مشکل مواجه می شوند . بسياري از كودكان هنگام جدا شدن از والدين ناراحت مي شوند، به خصوص در خانواده هايي كه مراقبت هاي غيرمنطقي از كودك صورت مي گيرد. اما برخي از كودكان اضطراب بسيار شديدي را موقع جدا شدن از مادرشان نشان مي دهند. در موارد بسيار شديد كودك حتي در اتاق مادر را تعقيب مي كند، اين مشكل موقعي در كودك در مدرسه مي رود، آشكار مي شود.حدود 3 و نيم درصد كودكان به اين ناراحتي مبتلا مي شوند و در دخترها و طبقه مرفه بيشتر است. به اين رفتارها اضطراب جدايي مي گويند .

 اگر والدین کودک را در محیط مدرسه رها کنند اضطراب کودک بیشتر می‌شود پس باید با ملایمت، ملاطفت و نرمی با کودک ارتباط برقرارکرد و با حرف زدن با کودک به کاهش اضطرابش کمک کرد.

اضطراب در برخی کودکان در آغاز سال تحصیلی طبیعی است به خصوص برای کودکانی که وارد دوره پیش‌دبستانی یا کلاس اول می‌شوند.این دسته از کودکان چون از محیط خانه وارد محیط دیگری می‌شوند. با افراد جدید مواجهه می‌شوند و محیط جدیدی را تجربه می‌کنند و از سوی دیگر آزادی‌هایی را که در محیط خانه داشتند در مدرسه ندارند دچار اضطراب می‌شوند.کودکان در ورود به مدرسه در زمان استراحت، نوع تغذیه و زمان بازی خود دچار تغییر شده و طبیعی است که دچار اضطراب شوند.

اينجانب      پايه اول ابتدايي مدت 24 سال است كه در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم و هم اكنون در كلاسم به 25 نفر دانش آموز در حال آموزش هستم. در سال تحصيلي جديد با روبرو شدن با دانش آموزي به نام زهرا كه وابستگي بسيار شديدي به مادرش داشت تصميم گرفتم در اقدام پژوهي خود بر روي اين مسئله كار كنم.


15,000 تومان