طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده

از دانش آموزان بخواهيد با كمك اعضاي گروه خود، وسايل مربوط به فعاليت هاي اين درس را از قبل تهيه كنند و به كلاس بياورند. تصوير عنواني، يكي از كاربردهاي انرژي گرمايي كه پختن غذا است را نشان مي دهد. به دانش آموزان بگوئید متن بالاي صفحه را بخوانند و آن...

0 2.2k
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده
از دانش آموزان بخواهيد با كمك اعضاي گروه خود، وسايل مربوط به فعاليت هاي اين درس را از قبل تهيه كنند و به كلاس بياورند. تصوير عنواني، يكي از كاربردهاي انرژي گرمايي كه پختن غذا است را نشان مي دهد.

به دانش آموزان بگوئید متن بالاي صفحه را بخوانند و آن‌ها را در يك گفتگوي عمومي دربارة ي تجربه آن‌ها درباره زماني كه تب داشته‌اند و اندازه گيري دماي بدن شركت دهيد. از دانش آموزان بخواهيد فعاليت اين صفحه را به دقت انجام دهند. آنها بايد به اين نتيجه برسند كه براي دانستن دماي دقيق يك جسم بايد از دماسنج استفاده كرد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

از دانش آموزان انتظار مي رود پس از پايان اين درس بتوانند با توجه به شواهد، نسبت به استفاده از دماسنج در تشخيص ميزان گرمي و سردي اجسام، كنجكاوي نشان دهند و در حفاظت از انرژي گرمايي علاقمند باشند.

اهداف درس:

✅ به اهميت دماسنج در تشخيص سردي و گرمي يك جسم پي ببرند.
✅ به اين نتيجه برسند كه گرما از جسم سرد به جسم گرم منتقل مي شود.
✅ پي ببرند كه رسانايي گرما در اجسام مختلف يكسان نيست.

5,000 تومان