طراحی آموزشی علوم اول با عنوان سنگ ها

دانلود طراحی آموزشی علوم اول با عنوان سنگ ها با روش اشور

0 1.9k

قسمت هایی از این طراحی آموزشی :

گام پنجم: مشارکت فراگیران 

قبلاً ازدانش آموزان مي خواهيم درس را در منزل مطالعه نموده و وسايل مورد نياز را جهت انجام آزمايشات در كلاس همراه داشته باشند ضمناً به اينگونه فعاليتهاي خارج از كلاسي نمره وامتيازاتي تعلق خواهد گرفت .بطور مثال دانش آموزان را وا مي داريم كه در راه خانه تا مدرسه به اطراف خود توجه كنند وآنچه را كه از سنگها ساخته شده يا نقاطي كه در آنجا سنگ وجود دارد به خاطر بسپارند يا يادداشت كرده وبه كلاس گزارش دهند .

بعد از نمايش دادن تصاويركتاب ، فيلم و پوسترهاي و سنگهاي تهيه شده توسط دانش آموزان واوليا   آنان ، از آنان مي خواهيم خوب به موارد مطرح شده توجه نمايند سپس با طرح سوالاتي پيرامون اهداف درس ، دانش آموزان را در فرايند ياددهي - يادگيري راهنمايي نموده تا بصورت فعال در كارهاي كلاسي مشاركت نمايند و همچنين با توجه به  فعاليتها يي كه در كتاب تحت عنوان  بحث كنيد ، آزمايش كنيد ، مشاهده كنيد پيش بيني شده است از دانش آموزان مي خواهيم بصورت گروهي در اين فعاليتها شركت نمايند بطور مثال از آنان مي خواهيم خوب به نمونه هاي موجود در كلاس بصورت گروهي نگاه كرده وبا استفاده ازفرايند مشاهده ( استفاده از پنج حس ) تفاوتها وشباهتهاي سنگها را بيان نمايند تا خود از اين طريق ومشاركت در گروه به اهداف درس برسند . همچنين در مركز يادگيري فعاليتهاي انفرادي وگروهي در نظر گرفته مي شود . برنامه به گونه اي طرح ريزي شده كه بعد از ارائه هر مبحث  بابهره گيري از سايت اينترنتي يا  CDآموزشي و يا فعاليت با مواد واقعي مهارتهايي چون مشاهده ولمس و ...كه در زمان تعيين شده  انجام مي پذيرد ، كار متوقف شده و دانش آموزان روند اكتشاف وفعاليت خود را گزارش مي دهند و در گروههاي ديگر مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد  . اين روش تشويقي به تفكر خلاق فراسوي آنچه در كلاس درس مطرح مي شود را براي دانش آموزان در پي خواهد داشت.

گام ششم ارزیابی و تجدید نظر 

از انواع ارزشيابي ( تشخيصي ، تكويني و پاياني ) جهت ارزشيابي دانش آموزان وبه شيوه هاي مختلف استفاده مي شود براي مثال:

1.   روش ارزشيابي انفرادي : هر شخص بطور جداگانه واز طريق پرسشهاي بعمل آمده مورد ارزيابي قرار مي گيرد.

2.   زماني كه كار بصورت گروهي پيش مي رود ودر ضمن گزارش كردن نتايج مشاهدات وبحث در مورد موضوعات ،خود دانش آموزان با سوالاتي كه از يكديگر مي پرسند ارزشيابي نيز صورت مي پذيرد .

3.   روش ارزشيابي از طريق مشاهده : كليّه فعاليتهاي دانش آموزان در طول تدريس مد نظر قرارگرفته تا با توجه به اهداف جزيي ذكر شده مورد ارزيابي قرار گيرند .

4.   روش ارزيابي از طريق انجام كار : هر دانش آموز با توجه به نحوه مشاركت در فعاليتهاي كلاسي خواسته شده متناسب با درس مورد ارزيابي قرار مي گيرد .

5.   روش ارزيابي در پايه اول بصورت آزمون شفاهي است  : براي ارزيابي از ميزان يادگيريدانش آموزان واينكه روش تدريس بكار رفته تا چه اندازه مؤفق بوده است در پايان هر بخش از كتاب يك آزمون ‏شفاهي دريافت ميشود كه مؤيد يادگيري آنان خواهد بود البته بايد در ارزيابي استانداردهاي لازم را مدِّنظر قرار داد 


محتوای فایل دانلودی

فایل ورد قابل تغییر

راهنمای استفاده

مناسب برای دانشجومعلمان و معلمان 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

17,000 تومان